Stand with Israel đŸ‡źđŸ‡±

Se, mitÀ Israelissa tapahtuu tÀllÀ hetkellÀ sekÀ profeetallista ettÀ kahtia jakavaa. Se ei koske ainoastaan Israelia, vaan koko maailmaa ja meitÀ kristittyjÀ.

TĂ€ssĂ€ sodassa on yksinomaa kyse juutalaisvihasta. Antiseminismi on aina ollut pinnalla maailmassa, mutta nyt tĂ€mĂ€n tuoreen sodan myötĂ€ se on rĂ€jĂ€htĂ€nyt kĂ€siin myös kristillisissĂ€ maissa. 

KristittynÀ on hyvÀ muistaa, ettÀ juutalaiset ovat Jumalan valittu kansa ja kristittyjen tulee olla aina valmiita tukemaan Israelia ja kantamaan heitÀ rukouksin.

Me emme voi uskoa kaikkea sotapropakandaa, emmekÀ me voi uskoa vastustajan vÀitteitÀ ja syytöksiÀ. Israelin kansa haluaa elÀÀ rauhassa. Israel on antanut Gazan Palestiinan kansalle, ja sallinut muslimien olon omassa maassaan, turvatakseen omaa rauhaansa. Kuitenkin media uutisoi aina Israelin olevan syypÀÀ kaikkeen.

Israelia syytetÀÀn mm. maansa varastamisesta, mutta me, Raamatun lukeneet tiedÀmme, ettÀ Jumala antoi tuon maan Israelin kansalle. Joosuan kirjassa mainitaan perintö sana 50 kertaa. Israel on juutalaisten saama perintömaa. He eivÀt voittaneet sitÀ taistelusaaliina tai ostaneet sitÀ millÀÀn liiketoimilla.


Toisin sanoen Herra, joka omisti maan, antoi sen heille. Paljon liikkuu myös kristillisissÀ piireissÀ valheellista korvausteologiaa siitÀ, ettÀ kristityt olisivat saaneet tuon juutalaisille kuuluvan valitun kansan osan, eikÀ juutalaisia kuuluisi edes siunata, mutta se on rÀikeÀÀ valhetta.

Tosiasia on, ettĂ€ he ovat aina olleet – ja tulevat aina olemaan – Jumalan valittu kansa. Me kristityt olemme "oksastettu" niihin samoihin lupauksiin, jotka Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala on antanut juutalaiselle kansalle. 

Israelin joukosta tuli meidĂ€n Messias, heidĂ€n kauttaan tuli myös meidĂ€n Raamattumme ja evankeliumin leviĂ€minen. Me olemme heille suuren velan velkaa, ja nyt meidĂ€n velvollisuutemme on rukoilla heidĂ€n puolestaan ​​kansana sekĂ€ auttaa sen minkĂ€ voimme.

Raamattu myös hyvin yksiselitteisti opettaa, ettÀ Jeesus ei tule takaisin, ennen kuin Israelin kansa tunnistaa lÀvistÀmÀnsÀ Messiaan ja sanoo "Siunattu olkoon hÀn, joka tulee Herran nimeen."

Jumala ei siis ole hylĂ€nnyt Israelia, vaan heidĂ€n kompastuksensa ja lankeemuksensa kautta tuli pelastus meille pakanoille, jotta Israelkin vielĂ€ pelastuisi. Raamattu sanoo Israelin silmillĂ€ olevan peiteen siihen pĂ€ivÀÀn asti, kun he tunnustavat Jeesuksen odottamaksi Messiaakseen. 

VielÀ tÀnÀkin pÀivÀnÀ, kun Moosesta luetaan, on peite heidÀn sydÀmensÀ pÀÀllÀ;mutta kun heidÀn sydÀmensÀ kÀÀntyy Herran tykö, otetaan peite pois

2 Kor.3:12- 16


Raamattu myös kuvaa, ettĂ€ pian koittava Jakobin ahdistuksen aika on hetki, jolloin he nöyrtyvĂ€t. 

Monet olivat hiljaa, kun kansanmurha tapahtui vain muutama sukupolvi sitten natsi-Saksassa. Monet kristityt maat myös osallistuivat juutalaisten palauttamiseen keskitysleireille, mutta me emme voi olla hiljaa nyt. MeidĂ€n on taisteltava Jumalan valitun kansan kanssa. TĂ€mĂ€ sota tulee vielĂ€ eskaloitumaan suuremmaksi ja kristityinĂ€ meidĂ€n tulee puolustaa juutalaisia ​​ystĂ€viĂ€mme ja Israelin kansakuntaa. 

Kirkko tai seurakunta ei ole koskaan korvannut Israelia, mutta meidĂ€t on oksastettu ”oksien” joukkoon osana Jumalan perhettĂ€, Jeesuksen Kristuksen kautta annettujen lupaustensa ansiosta. Kristuksessa, me olemme valittu morsiusjoukko, kaikki Jeesuksen uskovat pelastetaan koetuksen hetkestĂ€.

Jumala antaa Raamatussaan myös vĂ€kevĂ€n varoituksen Mooseksen kirjassa niistĂ€, jotka kiroavat Aabrahamin jĂ€lkelĂ€iset. MinĂ€ siunaan niitĂ€, jotka sinua siunaavat, ja kiroan niitĂ€, jotka sinut kiroavat. 

Jos Jumala kÀskee siunata Israelia, me siunaamme. Jos Jumala kÀskee kohottaa rukouksia Israelin puolesta, me kohotamme rukouksia.

Kuten tiedĂ€mme, vihollinen vihaa sekĂ€ Jeesuksen seuraajia, ettĂ€ Israelia ja juutalaisia ​​ja suunnittelee nĂ€iden kaikkien hĂ€vittĂ€mistĂ€. LĂ€hi-idĂ€ssĂ€ paisuvat ongelmat eivĂ€t ole ainoastaan poliittisia, vaan pohjimmiltaan ne ovat hengellisiĂ€. TĂ€stĂ€ syystĂ€ me Suomen kansana rukoilemme Israelin puolesta. 

HengellisessĂ€ sodassa on aina kĂ€ytettĂ€vĂ€ hengellisiĂ€ aseita. 


Rukoilkaa rauhaa Jerusalemille! Ne, jotka sinua rakastavat, saavat levon ja rauhan.

Psalmi 122:6


OSALLISTU:


standwithus

jewishvoice

oneforisrael



Rukousaiheita:

Juutalaisten kÀÀntyminen Jeesuksen puoleen, jotta esirippu voidaan ottaa pois silmiltÀ

Evankeliumin leviĂ€minen myös ympĂ€röiville alueille ja vihollisten joukkoihin 

Antiseminismin hÀviÀminen

Lakialoitteen kumoaminen evankelioimisen kieltÀmiselle

Tulitauko ja vĂ€kivallan loppuminen 

Panttivankien palautus

Ruoka- ja avustustarvikkeiden saaminen, humanitÀÀrisen työn vahvistaminen

Viisautta pÀÀttÀjille ja johtajille sodan lopettamiseksi

Messiaanisten juutalaisten ja kristittyjen hengellinen vahvistaminen alueella ja seurakuntien yhdistyminen avuntarjoamiseksi

Sairaalat ja lÀÀkintĂ€työntekijĂ€t. Jumalan apua resursseihin ja loukkaantuneiden auttamiseksi 

Jumalan kosketusta ja ilmestymistÀ hÀdÀn ja tuskan keskelle

Jewish voice ministeriön työ

Open doorsin työ alueella

Domarityö ja avustusten saaminen, ompelu ja askartelutarvikkeet, rahallinen avustus, evankeliumin leviÀminen


~

Armosta Jumala on teidÀt pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lÀhtöisin teistÀ, vaan se on Jumalan lahja. Se ei perustu ihmisen tekoihin, jottei kukaan voisi ylpeillÀ.

Efesolaiskirje 2:8-9

Kommentit

LÀhetÀ kommentti

Suositut tekstit