Eroa maailmasta

Nouse, nouse, nouse. Ihmettelin ääntä, kun heräsin. Ensimmäinen yö viikkoon, kun olin saanut nukuttua kunnolla. Miksi pitää nousta? Nopeasti näin rantavedessä olevat miehen jalat, Jeesuksen. Ehkä sama näky kuin uskovan siskoni saama näky?


Aamutokkurassa yritin nousta. "Sinä olet valittuni, silmäteräni."


Hetken päästä kunnolla herättyäni ymmärsin kysellä, onko Jeesus sulla joku tarkoitus tähän herättämiseen?


Rukoilin ja rukouksessa tunsin, kun joku painoi pään veden alle. Musta käsi. Se ei ollut Jeesus. Veden alla oli kaloja ja vaikka näki eteensä, oli hieman sumeaa. Veden pinnan päällä näkyi kirkas hahmo, Jeesus. Hengittämään ei pystynyt. 


Oli karmaiseva tunne nähdä etäältä, veden päällä kirkas hahmo, Jeesus, voimatta kuulla Hänen ääntään, pystymättä itse puhumaan tai hengittämään. Olla estynyt tekemään mitään.


Tuo vedenalainen maailma estää Jeesuksen näkemisen ja kuulemisen. Kun jäämme sinne, emme ole Kristusta lähellä. 


Seuraava kuva pinnalla, vedessä istuessa. Näen Jeesuksen ojentamassa kättä. "Sinut on kutsuttu kävelemään veden päällä." 


Hän ottaa kädestäni kiinni ja juoksee veden päällä ja minä tulen mukana muutaman askeleen verran. "Pitää uskaltaa kuten Pietari." 

Näen Jeesuksen menevän kauemmas ja näky päättyy.


_

Älä pelkää, Minä olen sinut kutsunut, Minä huolehdin sinusta.


_



Vesi tämä maailma. Meidät on kutsuttu lähtemään maailmasta. Kutsuttu yliluonnolliseen seuraamiseen ja luottamiseen Jeesuksen matkassa. 

On uskallettava, luotettava. Erotuttava maailmasta. 

Jos jäämme arpomaan lähtemistämme, katsomaan maallisia olosuhteita, etsimään ja googlettamaan vaaroja, katsomaan ihmissilmin, me vajoamme, kuin Pietari.

Kaiken jättäminen ja Jeesuksen seuraaminen on yhtä pelottavaa ja hullulta tuntuvaa, kuin veden päällä kävely. Mutta se kannattaa. Ja se on tehtävä Jeesus sydämessä ja Jeesuksen kanssa, koska muuten lannistumme ja vajoamme esteiden edessä. 



_

Ja neljännellä yövartiolla Jeesus tuli heidän tykönsä kävellen järven päällä. 

... 

 Pietari vastasi hänelle ja sanoi: Jos se olet sinä, Herra, niin käske minun tulla tykösi vettä myöten.

Hän sanoi: Tule. Ja Pietari astui ulos venheestä ja käveli vetten päällä mennäkseen Jeesuksen tykö.

Mutta nähdessään, kuinka tuuli, hän peljästyi ja rupesi vajoamaan ja huusi sanoen: Herra, auta minua. 

 Niin Jeesus kohta ojensi kätensä, tarttui häneen ja sanoi hänelle: Sinä vähäuskoinen, miksi epäilit?


Matteus 14:25, 27-31




Siskon saama kuva täällä:

 JOHDATAN TEITÄ, KUN KULJETTE RUKOILLEN


Kommentit

Suositut tekstit