Minä olen sinua varten

Kun Jumala antoi meille Jeesuksen, niin Hän ei laittanut ainoastaan parastaan pöytään, vaan antoi meille kaiken. Me olemme todella rikkaita, koska meillä on Jeesus apuna ja tukena täällä maailmassa.


Kun meillä on Jeesus, meillä on todella kaikki. Hän on meidän viisautemme, vanhurskautemme, pyhittymisemme, lunastuksemme ja rauhamme. Hänessä on kätkettynä kaikki viisauden ja tiedon aarteet. 


Kun pelkäämme tulevia tai jo olemassa olevia vaikeuksia, Hän on turvamme. Kun olemme heikkoja, Hän on vahvuutemme. Kun olemme levottomia ja ahdistuneita, Hän on rauhamme. Kun tunnemme haavoittuvaisuutta, Hän on kilpemme. Kun olemme yksinäisiä, Hän on uskollinen ystävämme. Ja kun olemme sairaita, Hän parantumisemme ja terveytemme.


En muista, minkä asian kanssa painin viimeksi, kun sain rukousvastauksen: Minä olen sinua varten. Kuinka lohdullista ja päivänselvää! Eikä todellakaan ainoastaan minua varten, vaan meitä kaikkia. Miksi niin monesti unohdamme ikuisen auttajamme? 


Joskus lapsuudessani 90-luvulla tv:ssä pyöri sarja kyllä Jeeves hoitaa. Siinä sarjan päähenkilö joutui aina jos jonkin sortin pulaan, joista älykäs palvelija kerta toisensa jälkeen pelasti. Kuulostaako tutulta sinullekkin? 


Omalla uskonmatkallani olen alkanut sisäistää ahdingoissa lausetta, kyllä Jeesus hoitaa. Aina välillä yritän tehdä ja pärjätä itse, kunnes epätoivon hetkellä muistan, että tässäkin voisin päästä paljon helpommalla,  Jeesuksen avulla.


Rakas lukijani, sinä olet todella rikas, jos sinullakin on Jeesus. Ja Jeesuksessa Kristuksessa on kaikki, mitä sinä tarvitset. Hän on tullut sinua ja meitä kaikkia varten. Hän haluaa olla meille kaikille juuri se, mitä me tarvitsemme. Ystävä, olkapää, veli, isähahmo, lääkäri, autonkorjaaja, rahastonhoitaja.. mitä vain! 


Hän on tullut meitä varten ja Hän kyllä hoitaa ongelman kuin ongelman. Hän on kanssamme, kun turvaamme Häneen 🩷


Kun me kuljemme rukoillen, pysymme johdatuksessa ja ennalta valitulla tiellä. Rauhallisuus ja luottamus on meidän väkevyytemme. 


Rukous 


Rakas Taivaallinen Isä, auta minua olemaan pelkäämättä tulevaisuutta ja luottamaan rohkeasti siihen, että sinä hallitset, kun tunteeni syöksevät minut alas ja olen keskellä epätoivoa.

Kiitos Jeesus, että et jätä minua yksin vaeltamaan elämän halki, vaan olet kanssani jokaisen päivän jokaisena hetkenä. 

Auta Jeesus minua ymmärtämään, että olen kuin lapsi ja voin luottaa sinuun. Mitä tahansa teenkin tänään, rakastava katseesi on minussa ja pidät minusta huolta. 

Auta Jeesus minua tuomaan kaikki elämässäni sinun eteesi. Kun olen epävarma, auta minua katsomaan sinuun. 

Ohjaa Jeesus minua ja opeta minulle tie ja polut, joita minun tulee kulkea.

Kiitos Isä, että annoit Poikasi lohduttajaksi, parantajaksi ja pelastajakseni.

 Aamen.


Kommentit

Suositut tekstit