Minä rakastan sinua

Jumala on äärettömän viisas ja hyvä. Ja Jumala on liian ihmeellinen ymmärrettäväksi. Hänen rakkautensa on loputon ja Hänen ystävällisyytensä on mahtavaa. Vaikka Hänen tarkoituksensa saattaa olla meille tuntematon ja vaikeasti ymmärrettävä, me saamme pitää kiinni Kristus Kalliosta, jossa konkreettisella tavalla kulminoituu Jumalan rakkaus meitä kohtaan.


Jumalan luokse voimme aina juosta. Ja Häneltä voimme anoa apua tarpeen tullen. Hänellä on enemmän hyvyyttä kuin osaamme pyytää, tarvita tai edes ansaita.


Jumala on ilmoittanut itsensä julkisesti Jeesuksen Kristuksen kautta. Hänen Poikansa ristintyön ja Hänen sanansa avulla voimme tietää varmasti, että Jumala pelastaa sekä lunastaa meidät ja antaa meille voiman seurata Häntä.


Jumala ei ole kuitenkaan paljastanut kaikkea itsestään. Liian helposti määrittelemme Jumalan kyvyn ja halun toimia. Luulemme tuntevamme hänet ja saatamme asettaa sanat hänen suuhunsa. Rikoksissa, emme ymmärrä ihmisten vapaata tahtoa, vääryyksissä erityisesti viattomia lapsia kohtaan tuomitsemme Jumalan välinpitämättömyydestä. 


Jumalan tahto auttaa ja pelastaa ihminen on kuitenkin aina olemassa. Joskus rikoksen pitää tapahtua, että ihminen saadaan pelastettua ja joskus jotkut otetaan pois kärsimyksen keskeltä. Kaiken kaikkiaan meidän täytyy antaa Jumalan olla Jumala ja pyytää viisautta siihen, mitä emme ymmärrä.


Vaikka meidän uskovien elämään kuuluukin haasteet, ne ja elämän vaikeudet eivät anna meille mitään syytä olla kokematta ja jakamatta Herran sanoinkuvaamatonta iloa.


Tarvitsemme Herran iloa ja siinä kiinni pysymistä jaksaaksemme mahdollisen vainon, loukkausten ja pilkkaamisten keskellä ja silloinkin, kun ihmiset satuttavat, pettävät ja pettyvät meihin. Meillä on aina lupa iloita sanoinkuvaamattomalla ilolla Herrasta sillä se on sydäntä kantava voima.


Kun rukouksessa puhumme Jumalalle ja Hän vastaa meille usein Raamatun kautta. Jeesus on myös kanssamme päivittäin ja meillä on Pyhä Henki apunamme. Olemme siis suunnattoman rikkaita silloinkin, kun maalliset olosuhteet eivät sitä tunnusta.


Jaksaaksemme uskonmatkallamme meidän on pidettävä katseemme tiukasti Kristuksessa ja meidän on tiedettävä mitä Jumala ajattelee meistä, kestääksemme kaiken sen, mitä eteemme tulee.


Älä pelkää, sillä minä olen sinun lunastajasi, minä olen sinut nimeltä kutsunut, sinä olet minun. Jos kuljet vetten halki, minä olen sinun kanssasi, jos virtojen poikki, ne eivät tempaa sinua mukaansa. Jos kuljet tulen läpi, et kärvenny eikä liekki sinua polta. Sillä minä olen Herra , sinun Jumalasi, Israelin Pyhä, sinun pelastajasi. Minä annan sinun lunnaiksesi Egyptin, sinun sijastasi Kuusin ja Seban.

Koska sinä olet silmissäni kallis ja arvokas ja koska minä rakastan sinua, minä annan ihmisiä sinun sijastasi ja kansakuntia henkesi lunnaiksi. 

Älä pelkää, sillä minä olen sinun kanssasi.

Jesaja 43:2-5


Itse Jumala rakastaa meistä jokaista, Hän pitää meitä arvokkaina ja meidät on luotu tänne maailmaan tiettyä tarkoitusta varten. Meidän ei tarvitse surra menneisyyttämme tai puutteitamme, sillä Jumala on tarvinnut yhden kappaleen juuri meitä, juuri tällaisina!


Tuli eteemme mitä tuli, saamme pitää kiinni lupauksesta, että Jumala rakastaa meitä. Sen lupauksen kanssa on vastoinkäymiset eivät enää tunnu ylivoimaisilta. Ja vaikeuksiin katsomisen sijaan, ymmärrämme katsoa Hänen loppumattomaan hyvyyteensä 🩷


Jo äitimme kohdussa Jumala on meidät luonut. Jeesus kärsi ja kuoli puolestamme ristillä, jotta me saisimme pelastuksen.

Ja kun olimme vielä syntisiä ja Jumalasta kaukana, Isän suurin toive oli saada meidät takaisin luokseen.

Jos siis Isä oli armahtanut ja rakastanut meitä ollessamme vielä vailla uskoa, eikö Hän armahtaisi ja rakastaisi suuremmalla palolla nyt, kun olemme palanneet sydämestämme Hänen luokseen?

Identiteetin hyväksyminen ja ymmärtäminen sekä Kristuksessa, että Jumalassa on suurimpia askeleitamme uskomatkallamme.

Sen jälkeen, kun ymmärrämme olevamme täydellisesti rakastettuja ja hyväksyttyjä, on haasteet helpompi kohdata mahdollisuutena ja oppimatkana, Jumalan hylkäämisen sijaan.

Ja rakastettuna, on helpompaa nousta virheiden ja pettymysten jälkeen takaisin jaloilleen ymmärtäen, että Isä tarjoaa Jeesuksessa käden sanoen

Tule, yritetään nyt yhdessä uudestaan 🩷




Rukous

Rakas Taivaallinen Isä, anna minulle anteeksi, että minulla on niin pieni näkemys siitä, kuka olet.

Olet etsimätön, ääretön ja käsittämätön hyvyydessäsi. Olet suurempi ja voimallisempi kuin ikinä voin ymmärtää.

Auta minua ymmärtämään tunteesi ja hyväksyntäsi minua kohtaan ja auta minua jakamaan sitä rakkautta myös ympärilleni.

Opeta minua seisomaan vaikeuksissani pysyssä ja ylistämään Sinua, ymmärtäen, että kaikella on Sinun sallima tahto ja aina suurempi tarkoitus.

  Ihmeellisen ja ylösnousseen Vapahtajamme Jeesuksen nimessä, 

Aamen


~


Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus kuoli meidän edestämme, kun olimme vielä syntisiä

Roomalaiskirje 5:8


Kommentit

Suositut tekstit