Katso lastani

Eilen sain kokea valtaavaa rakkautta kohdatessani ihmisen, jolla oli selkeä kaipuu Isän luokse vaikkei haluistaan ollutkaan varma.


En tiedä, ehkä tuo tapaaminen kasvatti meitä molempia. Minulta ainakin se poisti traumojen aiheuttamia ennakkoluuloja ja pelkoja. Empä olisi osannut ensitapaamiselta ajatella, mitä kuoren alla on. Ja kuinka sydäntäsärkevä hänen vaatimaton toiveensa oli.


Kristus ei katso ihmiseen, Hän katsoo sydämeen. Kuten meidän ihmistenkin täytyy kyetä katsomaan ulkoisten asioiden läpi, suoraan sydämeen. Näkemään jokainen omana veljenämme ja sisarenamme. Eikä ainoastaan näkemään, vaan valmiina oppimaan itse ja auttamaan toista.


Kristus on tullut kutsumaan syntisiä ja meidän tehtävämme onkin viedä tuota rakkautta juuri sinne, mihin sen vieminen tuntuu toivottomalta. Pahimpienkin maallisten kuorien takaa löytyy yleensä fiksu, mutta särjetty sydän.


Minä tulin sinua varten kappale koskettaa Jeesuksen sanomalla. Se kertoo meille Kristuksen tahdon meissä jokaisessa. Hän on sorrettujen, rikottujen ja joka ainoan ihmisen ystävä. Hän haluaa suuressa rakkaudessaan meistä jokaisen pelastaa ja rakastaa ehjäksi.


Minä tulin sinua varten, jolla ei ole ystävää

Minä tulin sinua varten, saatan sinua ymmärtää

Minä tulin sinua varten, jota mammona kahlitsee

Minä tulin sinua varten, jota rihkama hallitsee

Minä tulin sinua varten, joka helposti lankeat

Minä tulin sinua varten, jota kahleet sitovat

Minä olen sinua varten,joka toisista jälkeen jäit

Minä olen sinua varten, joka hylkäävät katseet näit

Ja taivas on sinua varten, joka lepoa ikävöit

Vein ryövärin kanssani kotiin, miksi yhä epäröit

Minä tulin sinua varten, jota ihmiset pettävät

Minä tulin sinua varten, jonka toiset jo jättivät

Minä tulin sinua varten, joka yössä nyyhkytät

Minä tulin sinua varten, joka yksin sairastat


Sillä sinä olet minulle rakas, olen tähtesi kärsinyt

Sinä olet minulle rakas, ota minut vastaan nyt

Sillä sinä olet minulle rakas, minä kannoin tuomion

Sinä olet minulle rakas, ovi taivaan auki on

Sanat: Erkki Leminen, Sävel: Pekka Simojoki


Joel Hallikainen - Minä tulin sinua varten




Kommentit

Suositut tekstit