Tänäänkin sinä riität!

Huomaan taas näännyttäväni itseni pitkän suorituslistan alle. Tunnen syyllisyyttä hetkistä, jolloin en olen Isää lähellä ja en tee Hänen työtään.

Vaadin itseltäni liikaa tänäänkin. Tunnen surua aamukahvia juodessakin, että minun pitäisi olla jossain muualla. Tehdä jotain.

Vapauteen kuitenkin Kristus meidät vapautti. Me emme saisi sitoa itseämme minkään ikeen alle, edes evankelioinnin niin - että taakoitamme itsemme niin pahasti, että se alkaa syödä iloamme uskossa oloon.


Jos tunnemme itsemme väsyneiksi ja nääntyneiksi, meidän on otettava suunnaksemme risti. Siinä juurella saamme levätä ja täyttyä uudelleen. Rakkaudessa ja armossa.


Luukkaan evankeliumi aukesi eilen ihmeellisellä tavalla, sen jälkeen, kun olin kuluttanut päivän tuskailuun, ettei mikään enää maistu miltään. Raamatun lukukin on haastavaa, jos omaa aivot, jotka eivät pysty keskittymään yhtään lukemaansa.


Sain kuitenkin kehoituksen jatkaa lukua ja jotenkin ihmeellisesti löysin paljon uusia kohtia ja uusia oivalluksia. Rakkaus mikä paistoi ja tulvi Raamatun lehdiltä, rakkaus että minä Jeesus olen tässä kanssasi nyt, tuntui ihmeelliseltä.


Ei turhaan sanota laulussakaan että Jeesus ilmestyy Raamatun lehdille.


Älä siis sinäkään veljeni tai siskoni näännytä itseäsi. Sinä riität ja sinä olet rakastettu, tänäänkin  💖



 Katsokaa minun käsiäni ja jalkojani ja nähkää, että minä itse tässä olen. Kosketelkaa minua ja katsokaa, sillä ei hengellä ole lihaa eikä luita, niinkuin te näette minulla olevan.

Luuk. 24:39


Ilmestyessään opetuslapsilleen Jeesus halusi todistaa olevansa ylösnoussut Kristus, entinen ihminen. Ei mikään harhakuva.

Ylösnousemuksen avulla Hän oli käynyt läpi muodonmuutoksen. Hän sanoi opetuslapsille katsokaa ja kosketelkaa, minä olen oikea, en mikään haamu kuolleiden valtakunnasta. Oikea ja ylösnoussut Jumalan Poika.


Samoin kuten tässäkin ajassa saamme nauttia Kristuksen läsnäolosta monin eri tavoin. 

Taivasten lahjat on tarkoitettu kaikille. Jokainen saa olla osallinen. Me saamme kokea ylösnoussutta Kristuksen ruumista rukousten, näkyjen, sanan ja Raamatun sivujenkin kautta nousevan läheisyyden kautta. 

Kosketa, hengitä, rakasta - Jeesus on läsnä sinua ja minua. Joka päivä! Ilman suorituspaineita, olemme kutsutut Hänen jalkojensa juureen. 

Hänessä saamme levon!


Ole siunattu ystäväni 💝


Orvo Berg - Onnellinen mies

Kommentit

Lähetä kommentti

Suositut tekstit